Activitatea 1. Sprijin pentru cresterea accesului si participarii la educatie prin activitati integrate
A1.1. Consiliere pentru prevenirea abandonului scolar in cadrul comunitatilor vulnerabile, in special pentru grupurile defavorizate
In urma analizei efectuate la nivelul comunitatilor marginalizate vizate, ce apartin de localitatea
Somcuta Mare, a fost identificata nevoia de programe de prevenire a abandonului scolar in randul copiilor. De activitatile de consiliere pentru prevenirea abandonului scolar vor beneficia un numar de 225 elevi si 225 parinti, membri ai grupului tinta. Sedintele de consiliere pentru prevenirea abandonului scolar vor fi sustinute pentru copiii participanti la programele remediale de tip scoala dupa scoala (afterschool) si la programele tip „a doua sansa” si parintii lor (cate un parinte pentru fiecare copil). Rolul acestui tip de consiliere va fi acela de a mentine pe o perioada cat mai lunga copiii in sistemul de educatie, oferindu-le sansa atingerii unui nivel educational cat mai inalt, dar si de a diminua abandonul scolar. Desfasurarea acestei activitati este necesara doarece la nivel de comunitate nu se acorda importanta cuvenita asigurarii unui nivel educational adecvat, principala preocupare a copiilor de varsta scolara nefiind aceea de a merge la scoala si de a invata propriu-zis, ci aceea de a isi procura mijloacele minime de existenta de cele mai multe ori prin efectuarea de munci agricole sezoniere la terti (lucru cu ziua) sau in cadrul gospodariei parintilor lor. Avand in vedere numarul mare de copii de varsta scolara din cadrul comunitatilor marginalizate vizate, exista un potential crescut de abandon scolar cauzat de conditiile precare de trai, ce fac aproape imposibila asigurarea lucrurilor de baza pentru procesul de invatare, cum ar fi rechizite, haine de scoala, o masa calda, acces la materiale de instruire adecvate, etc. De altfel, nivelul scazut de educatie al parintilor, care nu constientizeaza importanta pe termen lung a asigurarii cel putin a educatiei de baza, nu face decat sa perpetueze situatia de cerc vicios intalnita la nivelul comunitatilor vizate, prin care copiii lor vor ajunge la varsta adulta traind in aceleasi conditii precare in care traiesc parintii, si anume: fara locuri de munca si fara posibilitati de angajare prin relocare din cauza lipsei calificarilor profesionale, fara asigurarea unor conditii de locuire decente, fara asigurarea unei alimentatii adecvate si a obiectelor de imbracaminte pentru membrii familei lor. De aceea, este mai mult decat necesara asigurarea unei intelegeri sporite a parintilor cu privire la efectele nocive pe care le poate avea abandonul scolar asupra copiilor lor dar si asupra familiei in general. Mai mult, abandonul scolar prejudiciaza copilul atat din punct de vedere social prin lipsa invatarii de deprinderi comportamentale normale intr-o societate civilizata, acest lucru ducand la marginalizare sociala, cat si din punct de vedere economic prin acces viitor limitat la locuri de munca ce necesita o calificare si/sau anumite competente profesionale. In ceea ce priveste parintii, participarea la sesiunile de consiliere contribuie la atingerea obiectivelor din cadrul Strategiei nationale pentru protectia si promovarea drepturilor copilului 2014-2020, prin care se pune un accent deosebit pe responsabilizarea si constientizarea parintilor copilului cu privire la responsabilitatea primara ce le revine in tot ceea ce inseamna cresterea, ingrijirea, educarea si bunastarea acestuia din urma. Sedintele de consiliere a elevilor si parintilor, la care care vor participa cate 1 elev si 1 parinte al acestuia, vor avea loc intr-un cadru organizat si vor fi sustinute de catre un consilier scolar in afara orelor din planul obligatoriu de invatamant. Consilierul scolar va utiliza pentru aceasta activitate material suport, cum ar fi: teste de aptitudini / fise de observatie / fise psihopedagogice, etc. De asemenea, se vor furniza instrumentele pentru cunoasterea si autocunoasterea elevilor in vederea identificarii corecte a optiunilor scolare si profesionale si a corelarii cat mai eficiente intre propriul profil psihologic vocational si aspiratii. In ceea ce priveste parintii, acestia vor fi consiliati in scopul cresterii interesului pentru educarea formala a copiilor lor prin intelegerea avantajelor de ordin social, material si profesional ce decurg din beneficierea de catre acestia din urma a unui nivel educational si de calificare profesionala cat mai inalt, adaptat cerintelor pietei muncii. In cadrul procesului de consiliere se va analiza situatia familiala a parintilor si modul in care acestia inteleg nevoile copiilor lor, in care acestia vor fi indrumati si invatati cum sa comunice cu copiii lor, cum sa identifice si sa dea curs nevoilor acestora, precum si cum sa isi petreaca in mod constructiv timpul impreuna cu acestia. Va fi intocmit material suport pentru activitate: fise de evaluare a sesiunilor de consiliere / fise de evaluare pentru parinti / alte materiale de consiliere necesare dosarului de consiliere in conformitate cu reglementarile legale in vigoare. Prin actiunile de consiliere pentru prevenirea abandonului scolar descrise mai sus proiectul contribuie la atingerea temei secundare „Inovare sociala”.
Activitatea 2. Sprijin integrat pentru accesul si/sau mentinerea pe piata muncii
A2.1. Participarea la programe de ucenicie la locul de munca
In urma analizei efectuate la nivelul comunitatilor marginalizate vizate, ce apartin de localitatea
Somcuta Mare, a fost identificata nevoia de a invata o meserie prin participarea la programe de
ucenicie. In cadrul acestei subactivitati un numar de 80 tineri (din categoria de varsta 16 - 25 ani, membri ai grupului tinta) vor participa la programe de ucenicie la locul de munca. De asemenea, se va identifica un numar cat mai mare de potentiali angajatori care sa asigure desfasurarea in cadrul activitatii lor curente a programelor de ucenicie vizate prin proiect. Necesitatea desfasurarii prezentei subactivitati la nivelul comunitatilor vizate rezulta din gradul
ridicat de neocupare la nivel general, dar mai ales in randul tinerilor, cauzele acestei situatii fiind multiple, printre care si: angrenarea cu preponderenta in activitatea de agricultura de subzistenta, participarea la munci agricole la terti fara forme legale, existenta unui numar redus
de locuri de munca, lipsa de disponibilitate a societatilor comerciale/potentialilor angajatori de a angaja tineri ce nu detin nicio calificare si/sau experienta profesionala, etc. In vederea atingerii scopului principal al unor astfel de programe, si anume acela de a combate somajul in randul tinerilor, proiectul prevede stimulente pentru potentialii angajatori, in sensul acordarii unor subventii in cuantum de 1.100 lei/luna (din aceasta suma angajatorul va repartiza ucenicului un minimum de 30% din suma primita /ucenic/ luna, suplimentar fata de obligatia prevazuta de Legea nr. 279/2005 republicata privind ucenicia la locul de munca) pe o perioada de 12 luni, stimulente ce faciliteaza disponibilitatea angajatorilor de a aloca timp si resurse in instruirea si pregatirea pentru piata muncii a unui numar de tineri pentru care in mod normal nu ar putea crea posturi in cadrul unitatii din cauza costurilor implicate de acest lucru.
De altfel, avantajele participarii la programele de ucenicie sunt importante pentru ambele parti
implicate in acest proces, printre care si: asigurarea de forta de munca calificata, de calitate, adaptata cerintelor angajatorului, dar si corelata cu nevoile pietei muncii; obtinerea de catre tineri a unei calificari in sistemul de formare profesionala, care va permite ocuparea unui loc de
munca si continuarea invatarii; facilitarea integrarii sociale a tinerilor vizati si obtinerea de catre
acestia de venituri care sa le permita un nivel de trai decent si mult imbunatatit fata de situatia anterioara. Programele de ucenicie vor fi organizate prin proiect in functie de ocupatiile disponibile in cadrul entitatilor angajatoare, iar fiecare tanar va participa la un program de ucenicie cu o durata de 12 luni, obtinand la finalul stagiului de ucenicie o calificare acreditata conform normelor in vigoare. Programele de ucenicie desfasurate prin proiect vor fi organizate cu respectarea prevederilor Legii nr. 279/2005 privind ucenicia la locul de munca, republicata, a prevederilor OG nr. 129/2000 privind formarea profesionala a adultilor, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si a tuturor normelor legislative aplicabile. Avand in vedere ca pe toata durata de desfasurare a programelor de ucenicie pentru persoanele participante la programele de ucenicie sunt acoperite cheltuielile de transport, iar angajatorilor implicati in programele de ucenicie li se ofera subventii pentru fiecare ucenic in parte, proiectul contribuie la atingerea temei secundare „Nediscriminare”.
Activitatea 3. Sustinerea antreprenoriatului in cadrul comunitatii, inclusiv a ocuparii pe cont-propriu
A3.1. Activitati de consiliere si asistenta pentru inceperea unei activitati independente sau pentru initierea unei afaceri
In urma analizei efectuate la nivelul comunitatilor marginalizate vizate, ce apartin de localitatea
Somcuta Mare a fost identificata nevoia de locuri de munca.In cadrul acestei subactivitati vor fi asistate in vederea infintarii unei afaceri un numar de 22 persoane(membri ai grupului tinta), persoane care vor participa in cadrul activitatii la cursuri de initiere in competente antreprenoriale, cursuri ce vor fi achizitionate de catre Solicitant. Considerentele pentru care este necesara desfasurarea acestei subactivitati in cadrul proiectului si implicit a comunitatilor vizate sunt urmatoarele: in cadrul comunitatilor exista un numar mare de persoane ce nu au posibilitatea activarii pe piata muncii din cauza lipsei locurilor de munca de la nivel local, dar care nu dispun nici de mijloacele financiare in vederea desfasurarii unei activitati lucrative pe cont propriu ca administrator al unei afaceri care sa permita si crearea de noi locuri de munca la nivel de comunitate. De asemenea, avand in vedere ocuparea membrilor comunitatii preponderent in agricultura de subzistenta sau in activitati agricole prestate la terti fara forme legale, este necesara identificarea si implementarea de activitati economice cu un grad mai crescut de specializare si specificitate, care sa aduca plus valoare comunitatii in general dar si sa faciliteze celor implicati in activitatea de antreprenoriat contactul cu mecanismele mediului economic real. Obiectivele acestei subactivitati vor fi indeplinite in prinicipal de catre expertul in antreprenoriat angajat in cadrul proiectului, ce va efectua urmatoarele activitati: consiliere in ceea ce priveste pasii legali ce trebuie urmati pentru infiintarea unei afaceri, acordarea de sprijin in elaborarea planului de afaceri si stabilirea strategiei de patrundere si mentinere pe piata(strategia de marketing, politica de promovare, explicarea posibilelor surse de finantare a unei afaceri, etc.), suport in infiintarea companiei, etc. Planurile de afaceri astfel elaborate vor fi analizate de catre o comisie de selectie a ideilor de afaceri, formata dintr-un numar impar de persoane, din care vor face parte si reprezentanti ai mediului de afaceri si ai patronatelor din regiunea de implementare sau de la nivel national. Criteriile de selectie a planurilor de afaceri vor fi stabilite astfel incat sa fie asigurat un proces transparent si nediscriminatoriu.
Activitatea 4. Sprijinirea furnizarii de servicii sociale, medicale si medico – sociale
A.4.1. Servicii medicale, medico-sociale si sociale destinate persoanelor aflate in risc de saracie si excluziune sociala, inclusiv etnicilor romi, realizate de catre asistentul medical comunitar, mediatorul sanitar si asistentul social(inclusiv prin echipe mobile multi-functionale)
In urma analizei efectuate la nivelul nivelul comunitatilor marginalizate vizate, ce apartin de localitatea Somcuta Mare, a fost identificata nevoia de servicii de asistenta sociala si nevoia de
servicii de sanatate si socio-medicale. Printre problemele de ordin medical, social si sociomedical cu care se confrunta membrii comunitatilor se numara si: incidenta mare a bolilor
transmisibile si/sau netransmisibile comparativ cu o comunitate normala, cauzata de conditiile de insalubre de locuire ce favorizeaza aparitia focarelor de infectie, de necunoasterea si/sau nerespectarea unor reguli minime de igiena, precum si de alimentatia nesanatoasa; numarul mare de copii in cadrul unei familii ca urmare a lipsei informatiilor din sfera educatiei sexuale si a planificarii familiale; numarul mare de copii si femei ce sunt victime ale violentei in familie;
procentul mare de copii si adolescenti ce fumeaza sau consuma bauturi alcoolice; riscul crescut de abandon scolar ca urmare a lipsei de constientizare a necesitatii asigurarii unui nivel educational adecvat; lipsa de implicare generala a oamenilor in ceea ce priveste solutionarea problemelor comunitatilor, etc. In cadrul proiectului vor fi sprijinite 3 tipuri de servicii functionale, si anume serviciile medicale, serviciile sociale si serviciile medico-sociale, ce exista deja la nivelul comunitatilor. Principalele ratiuni pentru care este necesara sprijinirea acestor servicii sunt urmatoarele: cu toate ca la nivelul comunitatii exista deja infrastructura pentru acordarea acestor servicii, numarul mare de locuitori cu probleme din cadrul comunitatii nu permite alocarea unui timp suficient fiecarei persoane in parte. De asemenea, la nivelul comunitatii exista o lipsa acuta de actiuni de informare din domeniul medical, social si medico-social. In cadrul proiectului sunt vizate activitati de sprijin a celor 3 tipuri de servicii(medicale, sociale si medico-sociale) cu participarea a 3 experti, si anume asistentul medical comunitar, mediatorul sanitar si asistentul social, iar de serviciile sprijinite vor beneficia toti membrii grupului tinta. Cele 3 tipuri de servicii vor fi spijinite atat prin utilizarea infrastructurii deja existente, cat si prin infiintarea unei echipe mobile multifunctionale si prin crearea unei platforme sociale online. Referitor la serviciile medicale, vor fi demarate actiuni de informare in ceea ce priveste planificarea familiala, metode de preventie a aparitiei bolilor, precum si actiuni periodice de aplicare a tratamentelor impotriva paduchilor in randul membrilor grupului tinta ce se confrunta cu astfel de probleme. Serviciile sociale din cadrul comunitatii vor fi sprijinite prin desfasurarea de actiuni de informare cu privire la prevenirea si combaterea violentei in familie, prevenirea si combaterea abandonului scolar, egalitatea de sanse si nediscriminarea, necesitatea implicarii active a femeilor pe piata muncii, integrarea in comunitate, prevenirea abandonarii copiilor de catre mamele singure sau de catre familiile cu foarte multi copii, metode si mijloace de crestere a calitatii vietii, etc., precum si actiuni de identificare a problemelor individuale sau de grup de ordin social si gasirea celor mai bune solutii impreuna cu persoanele vizate. Referitor la serviciile socio-medicale, activitatile de sprijinire a acestora vor consta in actiuni de informare in materie de igiena corporala. De asemenea, cele 3 tipuri de servicii mentionate mai sus vor fi sprijinite si prin infiintarea unei echipei mobile multifunctionale, pentru care se va inchiria un vehicul cu aceasta destinatie, in
vederea organizarii de campanii regulate(campanii door to door) la nivelul comunitatii, pentru
desfasurarea de actiuni de informare cu privire la campanii de vaccinare gratuie organizate de
catre Ministerul Sanatatii in cadrul unor programe nationale, combaterea fumatului si a consumului de alcool in randul copiilor si adolescentilor; educatie sexuala, prevenirea si combaterea violentei in familie, prevenirea abandonului scolar, alimentatie si stil de viata sanatos, etc. De asemenea, in cadrul campaniilor derulate prin intermediul echipei mobile vor fi impartite in mod regulat pachete continand produse de igiena personala, cum ar fi sapun, pasta de dinti, periuta de dinti, etc., dar si alte tipuri de produse in functie de necesitatile identificate la nivelul comunitatii la un moment dat. Mai mult, in cadrul proiectului este introdus un element cu caracter inovator, si anume o plaforma sociala online prin intermediul careia vor fi diseminate informatii din sfera serviciilor medicale, sociale si medico-sociale. De asemenea, platforma sociala online va avea atat rolul de interfata intre autoritati si institutii publice locale si membrii comunitatii, cat si acela de a face cunoscute problemele comunitatii la nivel national, putandu-se in acest mod moral atragerea implicarea si a unor persoane sau ONG-uri ce activeaza in sfera oferirii de suport moral/educational si sprijin material comunitatilor/persoanelor afectate de un grad crescut de saracie. Platforma sociala online creata in cadrul proiectului va indeplini, pe langa functia de incurajare a ocuparii astfel cum a fost explicata la activitatea 2.2 Activitati de informare, consiliere, orientare si mediere pe piata muncii, urmatoarele functii: instructiv-educativa, prin materialele cu caracter educational ce vor fi postate pe platforma; de mobilizare a membrilor comunitatii, prin postarea de informatii cu privire la problemele sociale ale comunitatii si a actiunilor ce urmeaza a fi organizate prin implicarea tuturor membrilor comunitatii pentru solutionarea sau diminuarea efectelor acestor probleme; punte de legatura intre comunitate si restul lumii, prin informatiile ce vor fi postate despre comunitate(obiceiuri, traditii, specificitate, realizari si imbunatatiri, nevoi); de interrelationare intre membrii comunitatii si autoritatile locale. Platforma sociala online va avea un caracter interactiv, va prezenta o interfata atragatoare, va fi actualizata permanent cu informatii din cadrul comunitatii si va fi usor accesibila publicului larg. Beneficiile ce vor fi resimtite de catre membrii grupului tinta in urma actiunilor de sprijinire a celor 3 tipuri de servicii mentionate mai sus vor consta, printre altele, in: cresterea acoperirii vaccinale la copii ca rezultat al campaniilor de informare cu privire la perioadele de organizare a vaccinarilor gratuite, reducerea incidentei bolilor transmisibile si netransmisibile in cadrul comunitatii ca rezultat al actiunilor din sfera igienei personale si al alimentatiei sanatoase, cresterea prevalentei utilizarii planificarii familiale ca rezultat al actiunilor din sfera educatiei sexuale, cunoasterea si cresterea gradului de constientizare a implicatiilor negative ale abandonului scolar, violentei in familie, consumului de alcool si fumatului, intelegerea intr-o masura mai mare a necesitatii solutionarii problemelor sociale de la nivel de comunitate si pasilor ce trebuie urmati in aceasta directie, etc. Toti membrii grupului tinta vor beneficia de cele 3 tipuri de servicii(sociale, medicale, medico-sociale). In vederea evitarii segregarii la nivel de comunitate marginalizata, atat pe durata proiectului cat si in perioada de sustenabilitate vor beneficia de serviciile sociale, medicale si socio-medicale si alte persoane din localitate chiar daca nu sunt selectati ca si membri ai grupului tinta al proiectului. Prin crearea platformei sociale online si prin organizarea de catre echipa mobila multifunctionala de campanii de informare pe tema prevenirii abandonului scolar, proiectul contribuie la atingerea temei secundare „Inovare sociala”.
Activitatea 5. Activitati de imbunatatire a conditiilor de locuit ale peroanelor din grupul tinta
A5.1 Selectarea familiilor ce vor beneficia de imbunatatirea conditiilor de locuit in baza unei metodologii
In urma analizei efectuate la nivelul nivelul comunitatilor marginalizate vizate, ce apartin de localitatea Somcuta Mare, a fost identificata nevoia de imbunatatire a conditiilor de locuit. Elaborarea si implementarea unei proceduri de selectie a familiilor ce vor beneficia de imbunatatirea conditiilor de locuit prin reabilitarea locuintelor si/sau montarea de panouri fotovoltaice, este necesara prin prisma numarului mare de familii din cadrul comunitatilor ce locuiesc in case construite din materiale inadecvate si/sau nerezistente si improprii (chirpici, scandura sau tabla recuperata, ce nu asigura protectia minima fata de intemperiile vremii), cu conditii de trai insalubre (ce favorizeaza aparitia unor focare de infectie la nivel de comunitate), fara conectare legala la utilitati, cu o suprafata redusa in raport cu numarul mare de persoane ce locuiesc in astfel de locuinte (supraaglomerare si lipsa unui minim spatiu personal pentru fiecare membru al familiei), etc. Asadar, in cadrul proiectului, selectia familiilor care vor beneficia de imbunatatirea conditiilor de locuire va fi realizata de catre o comisie de locuire in baza unei metodologii care va lua in calcul un numar cat mai mare de factori relevanti pentru asigurarea unui proces de selectie transparent si nediscriminatoriu.
Activitatea 6. Activitati de asistenta juridica
A6.1. Sprijin in vederea reglementarii actelor de identitate, de proprietate, de stare civila
In urma analizei efectuate la nivelul nivelul comunitatilor marginalizate vizate, ce apartin de localitatea Somcuta Mare, a fost identificata nevoia de asistenta juridica pentru reglementari acte de identitate, de proprietate, de stare civila. In cadrul acestei activitati vom acorda sprijin prin furnizarea de asistenta juridica pentru reglementarea actelor de identitate, de proprietate, de stare civila, etc., unui numar de 802 persoane (din grupul tinta al proiectului). Necesitatea implementarii unor astfel de masuri de sprijin in vederea actelor de identitate rezulta chiar din implicatiile lipsei acestora, printre care cele mai importante sunt: de la neinregistrarea copiilor si lipsa de vaccinare a acestora, la dificultati in a beneficia de servicii de tipul asigurarilor de sanatate, sau de inscrierea la scoala, angajare etc., aceasta situatie ducand la adancirea problemelor cu care se confrunta membrii comunitatilor marginalizate vizate. De asemenea, avand in vedere numarul mare de case pentru care locatarii acestora nu detin acte de proprietate, este necesara acordarea de sprijin si indrumare in vederea obtinerii acestui tip de acte. Persoanele vizate de activitatile de asistenta in vederea reglementarii tipurilor de acte mentionate mai sus se vor bucura de o serie de avantaje de ordin economic si social comparativ cu situatia in care se aflau anterior, printre care si: beneficierea de serviciile furnizate de catre autoritatile publice (servicii educationale, servicii medicale, servicii sociale, servicii socio-medicale, etc.), crearea unei identitati individuale care incurajeaza integrarea sociala si apartenenta la grup ce contribuie si la cresterea stimei de sine, etc. Aceasta activitate va consta in acordarea de asistenta/consultanta juridica in ceea ce priveste pasii legali necesari a fi realizati pentru inregistrarea in registrele de stare civila a actelor si faptelor de stare civila aferente acestora, in procurarea certificatelor de stare civila si a actelor de identitate, precum si pentru inregistrarea proprietatilor si obtinerea actelor de proprietate conform legislatiei in vigoare. Acest sprijin se refera la prezentarea cat mai detaliata, in conformitate cu prevederile legale in domeniu, a continutului dosarelor necesare a fi intocmite pentru eliberarea documentelor de identitate/de proprietate/de stare civila, a termenelor de asteptare/eliberare a documentelor.
Activitatea 7. Acțiuni de implicare activă și voluntariat a membrilor comunității în soluționarea problemelor cu care se confruntă comunitatea/ Acțiuni de facilitare și mediere pentru identificarea și consolidarea de parteneriate
A7.1. Actiuni de implicare activa si voluntariat pentru solutionarea problemelor cu care se confrunta comunitatea prin ateliere de lucru cu tema "Incluziunea in societate si pe piata muncii a cetatenilor din comunitatile marginalizate"
In cadrul proiectului vor fi organizate 3 ateliere de lucru cu tema "Incluziunea in societate si pe
piata muncii a cetatenilor din comunitatile marginalizate", cate unul in fiecare an de implementare. Fiecare atelier de lucru in parte va avea o durata de 3 zile, cu participarea unui numar de 100 persoane (membri ai grupului tinta). Atelierele de lucru cu aceasta tema vor fi organizate in afara comunitatii defavorizate, prin asigurarea de pachete complete continand transport, cazarea si hrana participanti. Principalele obiective ale atelierelor pe aceasta tema vizeaza cunoasterea de catre persoanele participante a unor metode si modalitati de integrare in societate, cresterea accesului pe piata muncii prin promovarea avantajelor angajarii de persoane din grupuri defavorizate, precum si evaluarea actiunilor implementate la nivel national in aceasta sfera. In cadrul atelierelor vor exista sectiuni de program prin care se va oferi posibilitatea persoanelor din grupul tinta sa prezinte situatii concrete din viata lor in care s-au confruntat cu problema excluziunii sociale si de pe piata muncii, precum si sa ofere posibile solutii la astfel de probleme. Totodata, in vederea promovarii pe o scara mai larga a actiunilor desfasurate in cadrul atelierelor, la aceste evenimente vor fi invitati si reprezentanti ai mass-media. La atelierele de lucru vor fi invitati voluntari de la institutiile care se ocupa cu problemele grupurilor vulnerabile (cum ar fi: de la Ministerul Muncii, Familiei, Protectiei Sociale si Persoanelor Vârstnice, D.G.A.S.P.C-uri, Ministerul Mediului, Apelor si Padurilor, Inspectorate Scolare Judetene, Casele Corpului Didactic, Organizatii Non-Guvernamentale, si altele) si reprezentanti ai societatii civile cu scopul de a facilita incheierea unui parteneriat in vederea asigurarii „Incluziunii in societate si pe piata muncii a cetatenilor din comunitatile marginalizate” si de a intreprinde actiuni de implicare activa si voluntariat al acestora in solutionarea problemelor cu care se confrunta comunitatea. Parteneriatul incheiat va continua si in perioada de sustenabilitate, cel putin pe parcursul a 7 luni dupa incheierea activitatilor operationale ale proiectului, cu scopul de a ajuta si alte persoane din comunitate sau din alte zone marginalizate. De asemenea, in cadrul proiectului, in fiecare an de implementare, pe durata a 3 luni, vor fi sustinute campanii online pe retele de socializare pe aceeasi tema, ce vor avea un mesaj constant de incurajare a incluziunii in societate si pe piata muncii a cetatenilor aflati in risc de saracie si excluziune sociala. In cadrul campaniilor online vor fi diseminate si informatii privitoare la atelierele de lucru organizate pe aceasta tema, precum si cu privire la rezultatele obtinute in urma organizarii acestor evenimente. Scopul campaniilor online este acela de a invita toti locuitorii zonei si ai regiunii de dezvoltare, precum si alti actori economici si institutii care participa la incluziunea in societate si pe piata muncii a cetatenilor din comunitatile marginalizate, sa se implice activ si voluntar in problemele comunitatii. Prin organizarea atelierelor de lucru si campaniilor online cu tema "Incluziunea in societate si pe piata muncii a cetatenilor din comunitatile marginalizate", astfel cum au fost descrise mai sus, proiectul contribuie la atingerea temei secundare „Nediscriminare”.
Activitatea 8. Management Proiect
A8.1. Activitati de management si monitorizare
Aceasta activitate reprezinta o activitate transversala in cadrul proiectului si include coordonarea si monitorizarea tuturor activitatilor in vederea atingerii obiectivelor specifice si a
indicatorilor proiectului, in conformitate cu instructiunile in vigoare. De asemenea, in cadrul acestei activitati vor fi desfasurate si actiuni de selectie, verificare eligibilitate, inregistrare si monitorizare a grupului tinta, actiuni ce vor fi intreprinse in cadrul comunitatii de catre managerul de proiect, asistentul manager si responsabilii parteneri. Aceasta activitate va fi realizata, printre altele, prin: monitorizarea evolutiei de ansamblu a proiectului in corelare cu graficul de activitati, identificarea abaterilor de la graficul de activitati si intreprinderea de actiuni de remediere a acestor abateri, intocmirea de rapoarte privind stadiul proiectului, urmarirea si verificarea elgibilitatii cheltuielilor efectuate, intocmirea si transmiterea cererilor de rambursare si/sau plata in conformitate cu legislatia si instructiunile in vigoare, elaborarea si/sau verificarea tuturor documentelor solicitate pe parcursul implementarii proiectului (de exemplu: fise individuale de pontaj, rapoarte de activitate, minute de sedinta, livrabile de proiect, notificari, acte aditionale, si altele), mentinerea contactului cu autoritatile responsabile de verificarea implementarii proiectului, etc. In cadrul activitatii de management de proiect se va asigura si promova egalitatea de sanse si de tratament intre angajati, intre barbati si femei, in cadrul relatiilor de munca de orice fel, inclusiv prin introducerea de masuri si dispozitii pentru interzicerea discriminarilor bazate pe criterii de sex, apartenenta la grupuri minoritare, rasa, religie, dizabilitati, etc.
Activitatea 9. Informare si publicitate
A9.1. Eveniment de lansare si finalizare al proiectului
In cadrul acestei subactivitati se vor organiza evenimentele de lansare si finalizare a proiectului, evenimente la care vor fi invitati, pe langa membri ai grupului tinta, si experti din partea fiecarui partener, reprezentanti ai autoritatilor publice locale si ai mediului de afaceri din zona, reprezentanti ai unitatilor scolare din regiunea de implementare si toti cei interesati de activitatile proiectului. La aceste evenimente vor fi inviati si reprezentanti ai altor comunitati marginalizate in vederea diseminarii activitatilor si obiectivelor proiectului (in cadrul evenimentului de lansare a proiectului), precum si a rezultatelor obtinute in urma implementarii
proiectului (in cadrul evenimentului de finalizare a proiectului), dar si in vederea asigurarii de
vizibilitate la nivel national pentru proiect. La fiecare eveniment in parte vor participa un numar de 100 membri ai grupului tinta. In cadrul acestor evenimente se vor distribui materiale publicitare si informative (ghiduri informative, brosuri, pliante, afise, mape, pixuri, bloc-notes), iar la locatia/locatiile de desfasurare a evenimentelor de lansare si finalizare a proiectului vor fi expuse bannere informative si roll-up-uri cu imaginea proiectului. Activitatea de informare si publicitate reprezinta activitate transversala in cadrul proiectului si contribuie la indeplinirea in bune conditii a tuturor activitatilor proiectului, la atingerea obiectivelor specifice, rezultatelor si indicatorilor proiectului.