Activitatea 1. Sprijin pentru cresterea accesului si participarii la educatie prin activitati integrate
A1.1. Consiliere pentru prevenirea abandonului scolar in cadrul comunitatilor vulnerabile, in special pentru grupurile defavorizate
In perioada de raportare a fost selectat grup tinta in vederea participarii la activitati de consiliere, mai exact 131 de elevi si 126 de parinti, dupa care cei 131 de copii vor participa la activitati tip scoala dupa scoala, activitatea de consiliere nefiind demarata. Consilierul scolar doar s-a informat cu privire la problemele familiior comunitatii marginalizate, in vederea identificarii problemelor de natura familiala ce ar putea afecta dezvoltarea normala a elevilor, urmand ca in cel mai scurt timp posibil sa demareze si activitatea propriu-zisa.
Implementare, monitorizare, raportare, evaluare
In aceasta activitate este implicat Partenerul 1 al proiectului, activitatea fiind derulata de catre Consilierul scolar, coordonata si monitorizata de catre Responsabilul Partener 1. In perioada de raportare consilierul nu a desfasurat activtati remunerate in cadrul proiectului.
Activitatea 2. Sprijin integrat pentru accesul si/sau mentinerea pe piata muncii
A2.1. Participarea la programe de ucenicie la locul de munca
Descriere:
In perioada de raportare a fost analizat grupul tinta selectat si au fost identificati potentiali participanti la activitatile de ucenicie.
Totodata a fost studiata zona in vederea identificarii potentialilor angajatori si au fost intocmite documente suport necesare derularii programelor de ucenicie.
Pentru o buna desfasurare a activitatii a fost intocmit si ghidul privind organizarea si desfasurarea programului de ucenicie la locul de munca. In data de 19.12.2017 s-a desfasurat si o sedinta de lucru.
Implementare, monitorizare, raportare, evaluare
In aceasta activitate este implicat Partenerul 3 al proiectului, activitatea fiind desfasurata de catre cei 2 Coordonatori Programe ucenicie, coordonata si monitorizata de catre Responsabilul Partener 3, livrabilele obtinute fiind: 2 Baze de date potentiali ucenici, 2 Baze de date potentiali angajatori, Draft nota de informare ucenici, Draft nota de informare angajatori, minuta sedinta de lucru, Draft baza de date angajatori, Draft minuta si tabel prezenta intalniri angajatori, ghid privind organizarea si desfasurarea programului de ucenicie la locul de munca.
Activitatea 3. Sustinerea antreprenoriatului in cadrul comunitatii, inclusiv a ocuparii pe cont-propriu
A3.1. Activitati de consiliere si asistenta pentru inceperea unei activitati independente sau pentru initierea unei afaceri
Descriere:
In perioada de raportare a fost realizata analiza diferentelor legislative si fiscale intre formele de organizare a unei afaceri in Romania si au fost pregatite documente suport ce vor fi utilizate in derularea activitatilor.
A fost realizata o analiza a grupului tinta selectat si au fost identificati potentiali antreprenori. In datele de 21.11.2017 si 19.12.2017 s-au desfasurat sedinte de lucru.
Totodata au fost centralizate toate documentele necesare infiintarii PFA, SRL, SCS si SRL si au fost stabilite etapele de analiza si pregatire a unei afaceri de succes.
Au fost asistate 2 persoane cu privirea la initierea unei afaceri prin intermediul proiectului, iar o persoana din grupul tinta a completat si Testul de abilitati personale.
Implementare, monitorizare, raportare, evaluare
In aceasta activitate este implicat Partenerul 3, activitatea fiind desfasurata de catre Expertul antreprenoriat, coordonata si monitorizata de catre Responsabilul Partener 3, livrabilele obtinute fiind: Draft documente suport(fisa consiliere si asistenta antreprenoriala, fisa informare – antreprenoriat, necesitatea planului de afaceri in activitatea agentului economic, test de abilitati antreprenoriale si interpretare, test de abilitati antreprenoriale, Antreprenoriatul-sansa si provocare, Autorizatii si avize necesare functionarii firmei, Contributii sociale 2018 angajat si angajator, Contributii taxe si imp datorate de PFA in 2018, Forme juridice de organizare a afacerii, PFA sau SRL, Structura planului de afaceri), programare si supervizare activitati, Tabel comparativ PFA-SRL, 2 minute sedinta de lucru, Nota informare-Maries Bianca, Nota informare-Tinc Andreea Maria, Test abilitati antreprenoriale-Maries Bianca Cristina, Documente necesare infiintarii PFA/SNS/SCS/SRL, etapele de analiza si demarare a unei afaceri de succes, Lista potentiali antreprenori.
Activitatea 4. Sprijinirea furnizarii de servicii sociale, medicale si medico – sociale
A.4.1. Servicii medicale, medico-sociale si sociale destinate persoanelor aflate in risc de saracie si excluziune sociala, inclusiv etnicilor romi, realizate de catre asistentul medical comunitar, mediatorul sanitar si asistentul social(inclusiv prin echipe mobile multi-functionale)
cu risc socio-medical si au fost identificate persoane neinscrise pe listele medicilor de familie.
Tot in perioada de raportare au fost efectuate vizite in randul persoanelor din comunitatile marginalizate prin care 30 de persoane au fost informate cu privire la: importanta igienei personale si a locuintei, notiuni de baza si avantajele planificarii familiale,etc.
Un numar de 50 de persoane, membrii ai grupului tinta au beneficiat de asistenta medicala si medico-sociala, in timp ce 63 de persoane, membrii ai grupului tinta au beneficiat de asistenta sociala.
Implementare, monitorizare, raportare, evaluare
In cadrul acestei activitati este implicat Beneficiarul Proiectului, activitatea fiind desfasurata de catre Asistentul social, Asistentul medical comunitar si Mediatorul sanitar, coordonata si monitorizata de catre Managerul de Proiect, livrabile generate fiind: Procedura achizitie Platforma sociala online, Lista persoane informate noiembrie 2017_asistenta medicala, Lista persoane informate noiembrie 2017_asistenta medico-sociala, Lista persoane informate noiembrie 2017_asistenta sociala, raport centralizator persoane informate noiembrie 2017_asistenta medico-sociala, Raport centralizator-asistenta medicala, Raport centralizator-asistenta sociala, minuta sedinta 21.11.2017, 50 de fise de observatie medicala si 50 fise de evaluare a calitatii vietii aplicate, 63 fise de observatie socio-economica si educativa si 63 de fise de evaluare a calitatii vietii sociale aplicate.
Activitatea 5. Activitati de imbunatatire a conditiilor de locuit ale peroanelor din grupul tinta
A5.1 Selectarea familiilor ce vor beneficia de imbunatatirea conditiilor de locuit in baza unei metodologii
Descriere:
Activitatea inca nu a fost demarata, datorita faptului ca nu au fost aprobati 2 dintre cei 3 experti comisie locuire.
Implementare, monitorizare, raportare, evaluare
In aceasta activitate este implicat Beneficiarul proiectului, activitatea fiind desfasurata de catre cei 3 Experti comisie locuire. Activitatea inca nu a fost demarata, datorita faptului ca nu au fost aprobati 2 dintre cei 3 experti comisie locuire.
Activitatea 6. Activitati de asistenta juridica
A6.1. Sprijin in vederea reglementarii actelor de identitate, de proprietate, de stare civila
Descriere:
In perioada de raportare au fost pregatite documentele de lucru si de informare si a fost realizata informarea a 19 membrii ai grupului tinta in luna noiembrie 2017 si a 29 membrii ai grupului tinta in luna decembrie 2017.
Membrii grupului tinta au fost informati cu privire la rolul si importanta actelor de identitate/de proprietate/de stare civila, in accesul la resursele comunitare, a precum si informarea cu privire la necesitatea obtinerii cartilor de identitate la expirarea termenelor de valabilitate.
Implementare, monitorizare, raportare, evaluare
In aceasta activitate este implicat Beneficiarul proiectului, activitatea fiind desfasurata de catre expertul servicii sociale juridice si monitorizata de catre managerul de proiect, iar livrabilele generate sunt: Model fisa consiliere documente identitate/proprietate/stare civila; Prezentare pasi obtinere acte identitate; Prezentare obtinere acte de proprietate; Prezentare obtinere acte de stare civila, 48 fise consiliere aplicate; 2 Liste persoane consiliate, Raport centralizator persoane consiliate luna decembrie.
Activitatea 7. Acțiuni de implicare activă și voluntariat a membrilor comunității în soluționarea problemelor cu care se confruntă comunitatea/ Acțiuni de facilitare și mediere pentru identificarea și consolidarea de parteneriate
A7.1. Actiuni de implicare activa si voluntariat pentru solutionarea problemelor cu care se confrunta comunitatea prin ateliere de lucru cu tema "Incluziunea in societate si pe piata muncii a cetatenilor din comunitatile marginalizate"
Descriere:
Activitatea va demara dupa finalizarea procedurii de achizitie a serviciilor oferite de catre furnizorului externalizat.
Implementare, monitorizare, raportare, evaluare
Activitatea va demara dupa finalizarea procedurii de achizitie a serviciilor oferite de catre furnizorului externalizat.
Activitatea 8. Management Proiect
A8.1. Activitati de management si monitorizare
Descriere:
In perioada de raportare au fost realizate urmatoarele: gestionarea operationala si monitorizarea evolutiei de ansamblu a proiectului in corelare cu graficul de activitati, identificarea abaterilor de la graficul de activitati si intreprinderea de actiuni de remediere a acestor abateri, intocmirea de rapoarte privind stadiul proiectului, urmarirea si verificarea elgibilitatii cheltuielilor efectuate, modificari contractuale.
In vederea unei bune desfasurarii a proiectului au fost elaborate urmatoarele modificari contractuale: Notificarea nr. 1, Notificarea nr. 2, Notificarea nr. 3 Actul aditional nr. 1 si Instiintarile nr 1 si 2. In data de 09.10.2017 a avut loc o sedinta de lucru.
A fost demarat procesul de selectie a Grupului Tinta, mai exact a fost selectat grup tinta dupa cum urmeaza:
Luna noiembrie 2017
85 de elevi care vor participa la activitatati de tip „scoala dupa scoala”;
88 de parinti care vor participa la activitati integrate in cadrul proiectului;
Luna decembrie 2017
45 elevi care vor participa la activitatati de tip „scoala dupa scoala”
38 parinti care vor participa la activitati integrate in cadrul proiectului;
90 adulti care vor participa la activitati integrate in cadrul proiectului;
In total in perioada de raporare au fost selectati in Grupul tinta 131 de elevi si 216 adulti.
Au fost verificate verificate rapoartele de activitate, fisele de pontaj si livrabilele pentru toti expertii implicati in proiect.
Implementare, monitorizare, raportare, evaluare
In cadrul acestei activitati sunt implicati toti membrii parteneriatului, livrabilele generate in perioada raportata fiind: Notificarea nr. 1, Notificarea nr. 2, Actul aditional nr. 1 si Instiintarile nr 1 si 2, Sedinta proiect 09.10.2017, Metodologie selectie grup tinta, 131 dosare GT elevi, 126 dosare GT parinti, 90 dosare GT adulti.
Activitatea 9. Informare si publicitate
A9.1. Eveniment de lansare si finalizare al proiectului
Descriere:
In data de 29.09.2017 a avut loc Conferinta de lansare a proiectului POCU/20/4/2/101902, incepand cu ora 12:00, in cadrul Caminului Cultural din Orasul Somcuta Mare. La acest eveniment au participat 100 de persoane.
In cadrul conferintei de lansare au fost distribuite materiale publicitare si informative (ghiduri informative, brosuri, pliante, afise, mape, pixuri, blocnotes).
La locatia de desfasurare a evenimentului au fost expuse: banner informativ, afise si roll-up-uri care contin elementele de identitate vizuala si informatii relevante proiectului.
Implementare, monitorizare, raportare, evaluare
In aceasta activitate este implicat Beneficiarul proiectului, activitatea fiind desfasurata de catre Furnizorul externalizat si cu asigurare de activitati suport din partea Expertului informare publicitate, livrabilele generate in perioada raportata fiind:
- comunicat de presa;
- invitatie conferinta lansare proiect;
- lista de prezenta;
- anunt ziar local.
- fotografii conferinta lansare;
- prezentate proiect-PPT;